«Καρδιά από γυαλί». Ο τρελός έρωτας της Ντέμπι Χάρι και του Κρις Στέιν γέννησε ένα μεγάλο συγκρότημα…

Η δημιουργία των Blondie άλλαξε τα δεδομένα στη new wave σκηνή της Νέας Υόρκης και επαναπροσδιόρισε τον ρόλο της γυναίκας στο ροκ. Από πίσω έκρυβε μία μεγάλη αγάπη.

Το ροκ και τα αμέτρητα υποείδη του είναι ένας αχανής, ανδροκρατούμενος κόσμος. Λίγα κορίτσια έχουν καταφέρει να δουν το όνομα τους να φιγουράρει στη λίστα με τα μεγαλύτερα ονόματα της συγκεκριμένης, μουσικής σκηνής και ακόμα λιγότερα έχουν καταφέρει να συνδεθούν άρρηκτα με το σεξαπίλ, την τσαλακωμένη γοητεία και το υπέροχο στυλ της ροκ, πανκ και new wave κουλτούρας, επηρρεάζοντας σχεδόν τρομακτικά τις επόμενες γενιές, γεννώντας επίδοξες «διαδόχους», αφήνοντας ανεξίτηλο το σημάδι τους στον χρόνο. Από αυτά τα λιγοστά κορίτσια, ένα, ίσως, να έχει υπάρξει η απόλυτη κυρίαρχος του παιχνιδιού.

Όταν η Ντέμπι Χάρι, με τη βελούδινη σαν χάδι φωνή της,  έγινε διάσημη σε ολόκληρο τον πλανήτη ως η χαρισματική τραγουδίστρια του συγκροτήματος Blondie ήταν ήδη 31 ετών. Μέχρι τότε είχε προλάβει να ζήσει μία αρκετά έντονη και ταραχώδη ζωή. Όταν ήταν 4 ετών οι γονείς της τής είπαν ότι ήταν υιοθετημένη. Η αποκάλυψη αυτή σημάδεψε την ψυχή της Χάρι που ήθελε διακαώς να βρει τη βιολογική της μητέρα και τελικά το κατάφερε στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Ήταν μία πιανίστρια, η οποία, όμως, επέλεξε να μην κρατήσει καμία επαφή με την κόρη της ακόμα και τότε. Πολύ πριν από αυτό, η Ντέμπι είχε ήδη περάσει μία πολύ σοβαρή πνευμονία, η οποία παραλίγο να της κοστίζει τη ζωή, είχε εργαστεί για αρκετό καιρό στο BBC, είχε κάνει στενή παρέα με τον Άντι Γουάρχολ, συχνάζοντας στο νεοϋορκέζικο The Factory, είχε γλιτώσει από μία βαθιά άγρια και κακοποιητική σχέση, είχε υπάρξει οδηγός στο βανάκι που μετάφερε το θρυλικό συγκρότημα New York Dolls, είχε φτιάξει ένα γυναικείο γκρουπ, τις Stilettos. Έτσι, αγέρωχη, νέα, σέξι και αυτοκαταστροφική τη γνώρισε ο κιθαρίστας Κρις Στέιν, ο άντρας με τον οποίο έζησε μαζί 13 ολόκληρο χρόνια και ο οποίος υπήρξε ο ουσιαστικός εγκέφαλος και ηθικός αυτουργός πίσω από την τεράστια, παγκόσμια επιτυχία της. Τους υπέροχους Blondie. 

Ανάμεσα τους γεννήθηκε ένας μεγάλος έρωτας που αποτέλεσε σήμα κατατεθέν στους ροκ και πανκ κύκλους της δεκαετίας του 1970, μέχρι τον οριστικό χωρισμό τους το 1989. Οι δυο τους μαζί έμοιαζαν άτρωτοι, λαμπεροί και υπερταλαντούχοι. Και ήταν.

«Την πρώτη φορά που την είδα σκέφτηκα ότι ήταν απλά “υπέροχη”. Εννοώ μουσικά, αρχικά. Ήταν χαρισματική και πανέμορφη. Ήταν τα πάντα. Είχα πάει στην πρώτη συναυλία της μπάντα της και λίγο αργότερα έγινα κι εγώ μέλος του συγκροτήματος», θυμάται σήμερα ο Στέιν, 32 χρόνια μετά το τέλος της θυελλώδους σχέσης του με τη Ντέμπι Χάρι. Αν και το ζευγάρι γνωρίστηκε στις αρχές του 1970 παρέμειναν φίλοι και συνεργάτες για μερικά χρόνια μέχρι τη στιγμή που η συνύπαρξη τους «γέννησε» μία από τις μεγαλύτερες αγάπες της παγκόσμιας μουσικής.

Περιέργως δε γνωρίζουμε πολλά γι’αυτή την αγάπη. Οι δυο τους, αν και κυκλοφορούσαν πάντοτε μαζί, δεν αποτέλεσαν ποτέ ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα περιοδικά και τις εφημερίδες της εποχής, καθώς η λαμπερή Χάρι τραβούσε με την έντονη, όμορφη παρουσία της όλη την προσοχή πάνω της. Και αυτό από μόνο του ήταν αρκετό. Όταν αντίκρυζες τη μικροσκοπική φιγούρα της, τα ξεβαμμένα τζιν παντελόνια της, τα ριγέ μακό μπλουζάκια και τα μαύρα, κοκάλινα RayBan γυαλιά της (ακόμα και σήμερα φοράμε τα συγκεκριμένα RayBan γιατί κάποτε τα φόρεσε εκείνη) δεν είχες ανάγκη τίποτα άλλο. Δεν υπήρχε κανένας άλλος για να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω του. Τον ενοχλούσε αυτό τον Στέιν; «Ποτέ δεν ένιωσα παράξενα ή άσχημα που η Ντέμπι είχε πάνω της όλα τα φώτα. Ήμασταν μαζί πάρα πολλά χρόνια και έτσι είχα κι εγώ ταυτιστεί με την περσόνα της. Δεν τη ζήλεψα ποτέ. Ίσως για μένα ήταν διαφορετικό απ’ ότι ήταν για τα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ, εγώ το μόνο που ήθελα ήταν να είμαι σε ένα συγκρότημα. Η φήμη ήταν κάτι που ποτέ δεν με προσέλκυσε αρκετά. Θυμάμαι πως όταν φτάναμε στα αεροδρόμια και ερχόταν ο κόσμος πάνω μας για αυτόγραφα εγώ έτρεχα μακριά. Αισθανόμουν μεγάλη προστατευτικότητα για τη Ντέμπι που το περνούσε αυτό. Αισθάνομαι το ίδιο μέχρι και σήμερα».

Από το ομώνυμο ντεμπούτο τους το 1976 μέχρι το αριστουργηματικό Parallel Lines του 1978 και από εκεί μέχρι τον τελευταίο δίσκο τους τον Μάιο του 1982, οι Blondie υπήρξαν μορφές άρρηκτα συνδεδεμένες με τους καλλιτεχνικούς κύκλους της Νέας Υόρκης κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’70. Πρωταγωνιστές στα μεγαλύτερα μουσικά φεστιβάλ της πόλης, τότε που ολόκληρη η νέα γενιά του Μεγάλου Μήλου μαζευόταν δίπλα στο ποτάμι για τη φρέσκια εκδοχή του ροκ εν ρολ, τακτικοί θαμώνες του The Factory και του θρυλικού κλαμπ CBGB στο East Village, κολλητοί φίλοι των Ramones και της Τζόαν Τζετ, ο Κρις Στέιν και η Ντέμπι Χάρη «έφαγαν ολόκληρη τη Νέα Υόρκη και έφτυσαν και τα κουκούτσια», όπως γράφει η Σώτη Τριανταφύλλου στο όμορφο μυθιστόρημα της «Σάββατο Βράδυ στην Άκρη της Πόλης».

Όμως, ο στρόβιλος μέσα στον οποίο έζησαν δεν τους επέτρεψε να είναι πιο συνετοί και προσεκτικοί με το ίδιο τους το μέλλον. Σε μεταγενέστερη συνέντευξη της στον βρετανικό Guardian η Χάρι θα παραδεχθεί πως το μοναδικό πράγμα για το οποίο μετανιώνει στη ζωή της είναι το γεγονός ότι δεν υπήρξε πιο προσεκτική με τα χρήματα που πέρασαν από τα χέρια της: «Δεν ασχολήθηκα ποτέ με το επιχειρηματικό κομμάτι του συγκροτήματος γιατί το μόνο που με ενδιέφερε ήταν να παίζω μουσική και να κάνω συναυλίες», θα πει για το γεγονός ότι έχασε σχεδόν ολόκληρη την περιουσία της στις αρχές του ’80. Πράγματι, οι Στέιν και Χάρι έμειναν σχεδόν άφραγκοι όταν συνειδητοποίησαν πως παρά την τεράστια επιτυχία τους σε παγκόσμιο επίπεδο, χρωστούσαν ένα αδιανόητα μεγάλο ποσό στην αμερικανική εφορία. Είχαν κυκλοφορήσει 6 τραγούδια που είχαν πάει νούμερο ένα στα charts, είχαν πουλήσει 40 εκατομμύρια δίσκους σε όλο τον κόσμο, είχαν δώσει συναυλίες σε όλο τον πλανήτη κι όμως έχασαν το σπίτι τους στο Μανχάταν και τις περισσότερες τραπεζικές τους καταθέσεις, ενώ η εφορία κατέσχεσε ακόμα και προσωπικά αντικείμενα, ανάμεσα σε αυτά και ρούχα της Ντέμπι. 

Μία συνέντευξη των Blondie, την εποχή της τεράστιας, παγκόσμιας επιτυχίας:

Παράλληλα ο εθισμός τους στα ναρκωτικά δεν έμοιαζε να καταλαγιάζει παρά το πέρασμα του χρόνου. Το ζευγάρι είχε παραδεχθεί δημόσια ότι ήταν χρήστες ηρωίνης για μεγάλο χρονικό διάστημα με τη Χάρι να υποστήριζει αργότερα ότι δεν αισθάνεται καθόλου άσχημα που έκανε χρήση, καθώς για την ίδια η ηρωίνη λειτούργησε σαν μία διέξοδος διαλογισμού. «Θα ήθελα όμως να έχει κρατήσει λιγότερο. Ξόδεψα πολύ χρόνο από τη ζωή μου σε αυτό το πράγμα», θα προσθέσει η εμβληματική τραγουδίστρια. 

Ταυτόχρονα με την απώλεια της προσωπικής περιουσίας τους το πρώην ζευγάρι καλείται να αντιμετωπίσει και ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας του Στέιν εξαιτίας μίας αυτοάνοσης ασθένειας, η οποία τον ταλαιπωρεί μέχρι και σήμερα. Ο κιθαρίστας των Blondie νοσηλευόταν τακτικά στο νοσοκομείο και η Χάρι είχε εγκαταλείψει σχεδόν τα πάντα προκειμένου να βρίσκεται συνέχεια στο πλευρό του. «Του πήγαινα ηρωίνη στο νοσοκομείο. Νομίζω ότι οι νοσοκόμες κα οι γιατροί είχαν καταλάβει ότι ήταν μονίμως μαστουρωμένος, αλλά έκαναν τα στραβά μάτια γιατί όταν έκανε χρήση δεν πονούσε τόσο πολύ». 

Λίγα χρόνια μετά αυτός ο έρωτας απλά τελείωσε. Δεν τελείωσε άσχημα, δεν έγινε κάποιος άγριος τσακωμός που οδήγησε τις δύο πλευρές σε τελείως διαφορετικά μονοπάτια. Τελείωσε ήσυχα και αθόρυβα, περίπου όπως τελείωσε και η μεγάλη καριέρα των Blondie, ενδεχομένως γιατί δεν είχε τίποτα άλλο να τους δώσει. 

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που το θρυλικό συγκρότημα επανενώθηκε αρκετά χρόνια μετά, η όμορφη Ντέμπι και ο υπέροχος Κρις, σπουδαίοι, εμβληματικοί, ταλαντούχοι, αυτοκαταστροφικοί και μοιραίοι βρήκαν τον τρόπο να αγαπηθούν και στην μετέπειτα πραγματικότητα τους. Να μετουσιώσουν τη νεανική τρέλα τους σε κάτι καινούργιο, πιο στέρεο που κρατάει μία ολόκληρη ζωή. Σήμερα η Χάρι είναι η νονά των δύο παιδιών του Στέιν από τον γάμο του με την ηθοποιό Μπάρμπαρα Σικουράζα. Θα αγαπιούνται για πάντα. 

Αναστασία Τουρούτογλου www.womantoc.gr