Το πρόβλημα με το Zoom. Ποια είναι τα συμπτώματα που προκαλούν οι υπερβολικές τηλεδιασκέψεις και πώς θα τα αντιμετωπίσεις…

Ένα από τα πράγματα που έβαλε για τα καλά στη ζωή μας η καραντίνα και η εργασία από το σπίτι ήταν το Zoom. Πλέον, έχουμε περάσει στο επόμενο στάδιο, μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας, με την κανονικότητα να επιστρέφει. Αρκετοί ωστόσο εξακολουθούν να δουλεύουν από το σαλόνι τους, κάτι που σημαίνει ακόμη περισσότερα meetings μέσω Zoom. Και γενικότερα, περισσότερες ψηφιακές αλληλεπιδράσεις. Οι τελευταίες, μοιραία, προκαλούν κάποια συμπτώματα, όπως το burnout. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Αρχικά, υπάρχουν αρκετές παρανοήσεις καθώς το μικρό τμήμα της οθόνης του υπολογιστή που αντιστοιχεί στον κάθε συμμετέχοντα σε ένα Zoom call δεν δίνει αρκετό χώρο ώστε να καταγραφούν πλήρως οι χειρονομίες, η στάση του σώματος, ο τόνος της φωνής και το γενικότερο ύφος, κάτι που δημιουργεί μέχρι και παρεξηγήσεις και απαιτεί περαιτέρω διευκρινίσεις. Η όλη διαδικασία περιλαμβάνει σπατάλη σε κόπο, χρόνο και διαύγεια, καθώς δεν υπάρχει η αμεσότητα της απευθείας συνάντησης. Επομένως, έρχεται η εξάντληση. Έπειτα, όταν μιλάς πρόσωπο με πρόσωπο με κάποιον άλλον, οι στιγμές σιωπής είναι μέρος της όλης διαδικασίας, παίζοντας και αυτές το ρόλο τους. Είναι μέρη του φυσικού ρυθμού και της ροής της επικοινωνίας. Στο Zoom από την άλλη, μπορούν να δημιουργήσουν στιγμές αμηχανίας και άγχους.

Τι μπορείς όμως να κάνεις για τα αντιμετωπίσεις όλα αυτά; Οι συνομιλίες στην πραγματική ζωή είναι προφανώς, πολύ διαφορετικές από την ηλεκτρονική αντικατάστασή τους. Μπορείς να κοιτάς τριγύρω και ταυτόχρονα να είσαι απολύτως συγκεντρωμένος, δίνοντας χρόνο στον εγκέφαλό σου να σκεφτεί και να επεξεργαστεί καλύτερα τα δεδομένα. Είναι επομένες σημαντικό να έχεις την ίδια ψυχική ευεξία και στην επικοινωνία μέσω Zoom.

Γράφει: Πωλίνα Φράγκου www.esquire.com.gr