6 συμβουλές για να αποκτήσετε υγιεινές συνήθειες. Γιατί είναι τόσο δύσκολο να βάλουμε στην καθημερινότητά μας νέες συνήθειες;

Οι επιστήμονες «συμπεριφοράς» που μελετούν το πώς διαμορφώνεται μια συνήθεια τονίζουν ότι πολλοί από εμάς προσπαθούμε να δημιουργήσουμε υγιεινές συνήθειες με λάθος τρόπο. Για παράδειγμα παίρνουμε τολμηρές αποφάσεις να ξεκινήσουμε να γυμναζόμαστε ή να χάσουμε κιλά, χωρίς να έχουμε μελετήσει το πώς πρέπει να γίνει αυτό για να το πετύχουμε.

Ακολουθούν μερικές, επιστημονικά τεκμηριωμένες, συμβουλές για να μπορέσετε να προσαρμόσετε στην καθημερινότητα σας κάποιες υγιεινές συνήθειες.

Εισάγετε τις υγιεινές συνήθειες στην καθημερινότητα σας

Ο καλύτερος τρόπος για να «συνηθίσετε» κάτι είναι να το συνδέσετε με μια ήδη υπάρχουσα συνήθεια, λένε οι ειδικοί. Σκεφτείτε πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις υπάρχουσες συνήθειες για να δημιουργήσετε νέες, υγιεινες. Για πολλούς ανθρώπους, η ισχυρότερη ρουτίνα είναι η πρωινή, έτσι μια πολύ καλή ιδέα είναι να ενσωματώσετε στην καθημερινή σας πρωινή ρουτίνα μια «καλή» συνήθεια.

Ο πρωινός καφές, για παράδειγμα, μπορεί να είναι μια ευκαιρία για να ξεκινήσετε μια πρακτική διαλογισμού ενός λεπτού, επίσης ενώ βουρτσίζετε τα δόντια σας, μπορείτε να επιλέξετε να κάνετε κάποιες διατάσεις ή κάποιες ασκήσεις για να εξασκηθείτε στην ισορροπία.

Ξεκινήστε με μικρά αλλά σταθερά βήματα

Ο BJ Fogg, ερευνητής του Πανεπιστημίου του Stanford και συγγραφέας του βιβλίου “Tiny Habits”, σημειώνει ότι οι μεγάλες αλλαγές προϋποθέτουν να θέσετε πολύ ψηλά τον πήχη, κάτι στο οποίο πολλές φορές δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν πολλοί άνθρωποι και απογοητεύονται. Προτείνει λοιπόν να ξεκινήσετε με μικρές αλλαγές για να κάνετε τη νέα συνήθεια όσο το δυνατόν πιο εύκολη.

Βάζοντας ένα μήλο για παράδειγμα στην τσάντα σας κάθε μέρα, θα μπορούσε να οδηγήσει σε καλύτερες διατροφικές συνήθειες.

Μικρότερες συνήθειες αλλά πιο συχνά

Βρετανοί ερευνητές μελέτησαν το πώς οι άνθρωποι ενσωματώνουν κάποιες καινούργιες συνήθειες στην καθημερινότητα τους. Ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να επιλέξουν μια απλή συνήθεια που ήθελαν να προσθέσουν στη ζωή τους όπως το να πίνεις νερό στο μεσημεριανό γεύμα ή το να κάνεις μια βόλτα πριν το δείπνο. Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στην Ευρωπαϊκή Εφημερίδα της Κοινωνικής Ψυχολογίας, έδειξε ότι για να γίνει η συγκεκριμένη πράξη που επέλεξαν «συνήθεια» χρειάστηκαν από 18 έως 254 ημέρες. Ο μέσος χρόνος ήταν 66 ημέρες!

Το πόρισμα είναι ότι η δημιουργία κάποιων συνηθειών απαιτεί χρόνο. Παρ’ όλα αυτά αν βάλετε στην καθημερινότητα σας μικρότερες συνήθειες αλλά τις κάνετε κάθε μέρα, θα είναι πραγματικά πιο εύκολο να πετύχετε τον στόχο σας και μετά να προχωρήσετε σε πιο απαιτητικούς στόχους.

01 allakste th diatrofh sas shmera

Καντε το να φαίνεται εύκολο

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι είναι πιο πιθανό να δημιουργήσει κάποιος νέες συνήθειες όταν δεν υπάρχουν εμπόδια που βρίσκονται στο δρόμο του. Η προετοιμασία της τσάντας του γυμναστήρίου όπως και το να φύγεις από το σπίτι είναι δύο πολύ καλά παραδείγματα για να…μην ξεκινήσεις γυμναστήριο. Επιλέγοντας μια άσκηση που δεν απαιτεί να πας πουθενά όπως κάποιες ασκήσεις στο σπίτι ή άλματα είναι ένας καλός και εύκολος τρόπος για να ενσωματώσεις τη συνήθεια της άσκησης στην καθημερινότητα σου.

Ο Δρ. Wood σε ένα πείραμα ζήτησε να αλλάξει ο χρόνος αναμονής που έκλειναν οι πόρτες του ανελκυστήρα σε μια εταιρία. Έτσι οι εργαζόμενοι έπρεπε να περιμένουν σχεδόν μισό λεπτό για να κλείσουν οι πόρτες (Κανονικά οι πόρτες έκλειναν μετά από 10 δευτερόλεπτα). Το εμπόδιο της αναμονής ήταν αρκετό για να χρησιμοποιήσουν οι εργαζόμενοι τις σκάλες. Μετά από λίγο καιρό και ενώ επανήλθε ο χρόνος αναμονής στα δέκα δευτερόλεπτα κάποιοι εργαζόμενοι συνέχισαν να χρησιμοποιούν τις σκάλες.

Ανταμείψτε τον εαυτό σας

Οι ανταμοιβές αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι για την δημιουργία μιας συνήθειας. Προσπαθήστε να καλομαθαίνετε τον εαυτό σας! Μπορείτε να τρέχετε και ταυτόχρονα να ακούτε μια εκπομπή που σας ενδιαφέρει, κάτι το οποίο σας κάνει να νιώθετε ωραία και ταυτόχρονα συμβάλει στο να γίνει το τρέξιμο μια καλή συνήθεια. Επίσης μπορείτε να ανταμείψετε τον εαυτό σας με κάποιο νόστιμο φαγητό ή με μια έξοδο με ένα φιλικό σας πρόσωπο.

Με αυτές τις προτάσεις θα ανανεώσετε τον τρόπο ζωής, την ψυχολογία σας και το σώμα σας….

ΠΗΓΗ: The New York Times, Author: Tara Parker Pope www.ogdoo.gr